خانه / اخبار / شناسایی رقبای تجاری در کشورهای هدف تجارت

شناسایی رقبای تجاری در کشورهای هدف تجارت

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رایزنان بازرگانی و بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها، باید رقبای تجاری را در کشورهای هدف تجاری شناسایی کرده و اطلاعات آنها را به صادرکنندگان گزارش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن خدمات فنی و مهندسی ایران ، «حمیدرضا زادبوم» در پاسخ به اینکه آیا برای از دست ندادن بازارهای هدف اقدامی انجام شده است، به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این یک جنگ تجاری مربوط به همه کشورهاست، این نیست که بگوییم دو کشور وارد جمهوری آذربایجان شده‌اند و مشخصا با ایران در این زمینه تقابل دارند. به طور طبیعی در جمهوری آذربایجان ممکن است چندین رقیب داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همه کشورها اولین کار رایزنان بازرگانی و بخش اقتصادی سفارتخانه، رصد رقباست. این هوشمندی تجار، بخش اقتصادی سفارتخانه و رایزنان بازرگانی است که بتوانند رقبا را به خوبی مطالعه کرده و به صادرکنندگان گزارش کنند.

وی گفت : گفته می‌شود که اخیرا برخی فعالان تجاری هند و پاکستان اقدام به فعالیت در بازار کشورهای همسایه مانند جمهوری آذربایجان کرده و خواستار گرفتن سهم ایران در این بازارها هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه «بیش از این کاری نمی‌توان کرد»، افزود: باید در بازارها هوشمند باشیم چرا که همیشه با خطری به نام رقیب تجاری مواجه هستیم. اینکه به طور مشخص از هند و پاکستان در بازار جمهوری آذربایجان نام ببریم کار درستی نیست چون آن‌ها هم دنبال منافع خودشان هستند.

منبع : ایرنا

IccairTelegram

همچنین

مجوزهای لازم برای اجرای قانون تسویه بدهکاران بانکی فراهم می‌شود

ییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اعطای مجوزهای لازم برای اجرای قانون تسهیل تسویه ...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *