خانه / اخبار / به دنبال فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات هستیم

به دنبال فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات هستیم

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، نبود فرهنگ صادرات را جزو یکی از مهم‌ترین چالش‌های صادرات دانست و گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما این است که اهمیت و نقش صادرات و صادرکننده هنوز به‌درستی تبیین نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صادرکنندگان از پایگاه خبری اتاق ایران ، جمشید نفر، رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، ضمن تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این کمیسیون در دوره نهم، فرهنگ‌سازی را به عنوان مهم‌ترین برنامه کاری کمیسیون اعلام کرد.

وی افزود : با تأکید بر این نکته که پتانسیل صادرات غیرنفتی حداقل ۱۰ برابر صادرات نفتی است، گفت: به عقیده من مهم‌ترین اقدام در حوزه صادرات غیرنفتی، این است که بتوانیم اهمیت صادرات و نقش صادرکننده را در اقتصاد ملی تبیین کنیم؛ موضوعی که تاکنون در حد حرف بای مانده و در عمل اتفاقی نیفتاده است و همین ضعف باعث شده تا هر جا مشکلی در تولید داخل یا کمبود کالاهای اساسی پیش آید، آن را به گردن صادرکنندگان بیندازیم.

جمشید نفر، ضعف در مدیریت را یکی دیگر از موانع توسعه صادرات دانست کرد و گفت: به‌رغم داشتن نیروی انسانی کارآمد و متخصص، متأسفانه نتوانسته‌ایم از این نیروها به نحوی استفاده کنیم که منتج به تولید و توسعه صادرات شود.

به اعتقاد رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران، یکی از ضعف‌های اساسی ما در حوزه تصمیم‌گیری این است که اساسی فکر نکرده و به‌ موازات آن‌، ساختاری هم عمل نمی‌کنیم. نبود استراتژی باعث شده تا نتوانیم از فرصت‌ها بیشترین بهره را ببریم و به همان نسبت هم از چالش‌ها کمترین لطمه را بخوریم.

 

IccairTelegram

همچنین

مجوزهای لازم برای اجرای قانون تسویه بدهکاران بانکی فراهم می‌شود

ییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اعطای مجوزهای لازم برای اجرای قانون تسهیل تسویه ...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *